105.6 Managementassistent i.c.m. Ambtelijk secretaris

Aanstellingsomvang

Zie vacaturetekst

Vacaturenummer

105.6

Locatie

ISK

Met ingang van

Zo spoedig mogelijk

Soort vacature

Parttime

Soort dienstverband

Tijdelijke aanstelling

Wie zijn wij

NassauVincent bestaat uit twee scholengemeenschappen: CS Vincent van Gogh en het Dr. Nassau College. De organisatie omvat acht locaties in Assen, Beilen, Gieten en Norg. De stichting NassauVincent is met ingang van 1 januari 2024 opgericht om de samenwerking te versterken.

 

Voor locatie ISK zoeken wij zo spoedig mogelijk een Managementassistent

aanstellingsomvang 0,6 fte

 

Deze functie is te combineren met de vacature Ambtelijk Secretaris GMR

aanstellingsomvang 0,2 fte

 

ISK: Internationale Schakel Klas

Onze ISK biedt nieuwkomers van 12 tot 18 jaar een kansrijke en sterke start in het Nederlandse onderwijs en de samenleving. Dit doen we met passend en gedifferentieerd onderwijs in een warme, veilige school.

Lessen Nederlands als tweede taal (NT2) staan centraal, zodat leerlingen nog beter Nederlands leren voordat zij kunnen doorstromen naar het vervolgonderwijs. Naast het leren van de Nederlandse taal besteden wij veel aandacht aan burgerschap om de leerlingen kennis te laten maken met de Nederlandse samenleving. De ISK is gehuisvest in twee gebouwen in Assen. 
Bezoek voor meer informatie onze website: https://www.nassaucollege.nl/isk/over-ons/.

Wat ga je doen

 

Wat ga je doen voor de ISK?


Je ondersteunt en ontzorgt de locatiedirecteur en afdelingsleiders door:

  • de agenda's van de locatiedirecteur en afdelingsleiders in te delen en bewaken, je onderkent daarbij het belang van te maken afspraken en vervult een bufferfunctie;
  • binnengekomen correspondentie in te schatten op belang en urgentie en naar eigen inzicht voor de afhandeling benodigde informatie toe te voegen;
  • naar eigen inzicht correspondentie op te stellen en hiertoe informatie te verzamelen en verwerken, waaronder klachtafhandeling;
  • administratief en organisatorisch vergaderingen en andere bijeenkomsten voor te bereiden, waaronder agenda opstellen, completeren van de vergaderstukken en notuleren;
  • uitvoering  gemaakte
  •  gegevens ten behoeve van verschillende (management)rapportages en interne regelgeving te verzamelen, ordenen en verwerken;
  • (online) archieven en vergaderdossiers op te zetten en beheren;
  • contacten met medewerkers binnen de onderwijsinstelling (directeuren, afdelingsleiders, administratie, enz.) en met externe instanties/personen te onderhouden;
  • bij te dragen aan de totstandkoming en het up to date houden van (kwaliteits)documenten op locatieniveau;
  • bijeenkomsten te organiseren;
  • de bedrijfshulpverlening op de locatie te organiseren.

 

GMR: Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad

Goed onderwijs is onderwijs waar leerlingen, ouders, personeel, bestuur en management achter staan. De GMR let erop dat er in alle openheid overleg plaatsvindt tussen ouders, leerlingen en personeel met het bestuur van NassauVincent. Op deze manier worden ouders, leerlingen én personeel actief betrokken bij wat er gebeurt binnen onze organisatie. Door mee te denken en mee te beslissen, draagt iedereen bij aan een goed klimaat om in te leren en te werken.

 

Wat ga je doen voor de GMR?

Wij zoeken een ambtelijk secretaris voor de GMR, die secretariële en inhoudelijke ondersteuning biedt en het archief en informatiebeheer verzorgt. De ambtelijk secretaris werkt nauw samen met het dagelijks bestuur (DB) van de GMR).

 

Werkzaamheden:

  • het administratief en organisatorisch voorbereiden van vergaderingen en andere bijeenkomsten;
  • het opstellen van een jaarplanning en het verzamelen van de stukken;
  • het notuleren en uitwerken van de notulen van de vergaderingen en het bewaken van de voortgang en de afdoening van de daarin gemaakte afspraken en genomen besluiten;
  • het voorbereiden van en organiseren van medezeggenschapsverkiezingen;
  • het in concept opstellen van het jaarverslag;
  • het leveren van een bijdrage aan de in- en externe communicatie van de MR;
  • het verzorgen van de inkomende en uitgaande post, het signaleren van urgente stukken en het bijvoegen van de voor afhandeling benodigde bescheiden;
  • het beheren van de Teams-omgeving van de GMR;
  • het verrichten van algemene organisatorische, procedurele en administratieve werkzaamheden, zoals het opstellen van brieven, nota’s, memo’s en het regelen van afspraken;
  • het uitvoeren van praktische, administratieve hand- en spandiensten op het gebied van de rechtspositie WMS;
  • het bijhouden/goedkeuren van de vacatie vergoedingen;
  • archief- en informatiebeheer.

 

Wie zoeken wij

 

We zoeken een zelfstandige professional, die nieuwsgierig is, nauwkeurig werkt en hart heeft voor het onderwijs.

 

  • Je hebt mbo+ werk- en denkniveau en bent in het bezit van een afgeronde, relevante secretariële opleiding.
  • Je hebt minimaal enkele jaren relevante werkervaring en ervaring in het onderwijs is een pre.
  • Je hebt kennis van administratieve en secretariële processen en richtlijnen.
  • Je kunt plannen en organiseren.
  • Je werkt gestructureerd en je bent accuraat en werkt nauwgezet.
  • Je kunt zelfstandig werken, denkt mee en bent proactief.
  • Je bent vaardig met de apps van Microsoft365 en maakt je applicaties snel eigen.
  • Je bent klantgericht en kunt doelgericht handelen.
  • Je kunt adequaat omgaan met vertrouwelijke informatie.
  • Je bent communicatief vaardig en je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Je hebt een opgeruimde en positieve instelling.
  • Je vindt professionele ontwikkeling belangrijk, werkt zichtbaar aan je eigen professionaliteit en levert een bijdrage aan de professionaliteit van anderen en neemt deel scholings- en ontwikkelingsactiviteiten.

 

Aanvullend voor de vacature ambtelijk secretaris GMR:

  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot medezeggenschap in het onderwijs;
  • Je hebt kennis van archiverings- en documentatietechnieken;
  • Je het inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen binnen een scholenstichting en de plaats van medezeggenschap daarin.

 

Wat bieden wij

 

We bieden een tijdelijke aanstelling voor de duur van een jaar (met uitzicht op verlenging). Je kunt solliciteren op:

 

  • management assistent ISK, 0,6 fte
  • ambtelijk secretaris GMR, 0,2 fte
  • een combinatie van deze functies voor 0,8 fte

 

Te werken dagdelen worden in onderling overleg bepaald. Werkzaamheden voor de GMR vinden 7x per jaar op maandagavond plaats.

 

Je komt te werken in een enthousiast en betrokken team in een dynamische schoolomgeving. Je werkplek is in ons gebouw aan de Noorderstaete 28. Daarnaast bieden wij jou ruimte voor eigen initiatieven en ideeën en mogelijkheden voor scholing en ontwikkeling.

 

De functie is ingeschaald in schaal 6 cao vo. Het salaris bij schaal 6 bedraagt minimaal € 2.554 en maximaal € 3.451 per maand bij een fulltime betrekking.

 

Professionalisering

Binnen NassauVincent is professionele ontwikkeling belangrijk. We nodigen daarom ook uit tot solliciteren bij interesse in ontwikkeling richting de gevraagde functie eisen.

 

Sollicitatie informatie

 

Meer informatie?

Meer informatie over de functie kun je inwinnen bij Karin Zwiers, directeur ISK, via het telefoonnummer 0592 – 333 176 of per mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of per mail bij Nanja Mehlkopf, voorzitter GMR; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

Solliciteren

Solliciteren kan tot en met 11 november 2025 via onze website of door een motivatiebrief voorzien van je CV te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., onder vermelding van vacaturenummer 105.6 en een indicatie van de datum waarop je in dienst zou kunnen treden. Wil je ook aangeven naar welke functie(combinatie) je solliciteert?

 

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. Hierbij hebben interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang.

 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Telefoonnummer *
E-mailadres *
Upload je motivatiebrief en CV *Voeg hier PDF, Doc of Docx bestanden toe. De maximale upload grootte is 15 MB .
Sleep en plaats bestanden hier Bestanden verkennen

Toestemming voor het verwerken van jouw persoonlijke gegevens (AVG):
Je geeft door middel van het versturen van je sollicitatiebrief en CV toestemming voor de verwerking van jouw gegevens gedurende de sollicitatieprocedure. Conform de privacywetgeving wordt met jouw gegevens vertrouwelijk omgegaan en enkel voor het doel gebruikt waarvoor ze zijn opgevraagd. Jouw gegevens worden uiterlijk binnen 4 weken na afloop van de selectieprocedure vernietigd, tenzij je toestemming hebt gegeven om de gegevens langer te bewaren. Wil je meer weten over ons privacy beleid? Ons beleidsplan privacy is opgenomen op onze website onder 'Downloads - Sectie: Privacy'. https://www.dr.nassaucollege.nl/dr-nassau-college/downloads